Monday 8 October 2012

hectic day

assalamualaikum

dah lama rasa nya aku x berleter dekat sini...semakin hari aku semaki bz..
sekarang dah berada di tahun tiga ijazah sarjana muda farmasi,
masih ada dua tahun lagi perjalanan aku untuk meghabiskan degree aku..

sekarang musim demam konvokesyen, ramai yang konvo, x lepas jua kawan-kawan ku yang menghabiskan diploma mereka..malah, sepupu aku yang berada di uum, dah dapat scroll untuk master d\yang dia buat..maybe akan proceed dekat PHD pulak after this..

sem ni aku dah kena start buat research..

research yang aku conduct adalah mengenai hair loss yang effect dekat dermal papilla cell by using extract leaf of Hibiscus rosa sinensis plant..so, sem ni kena hantar research proposal je dulu, next sem baru go on dengan thesis..
tapi my supervisor which is dr. hasser dah start nk on lab on wednesday ni untuk kitorang buat extraction..dalam team aku yang under supervision dr. hasseri ada 2 org lagi which is sollehuddin and fizah, tapi diorg buat experiment lain sikit dari aku..
diorg fokus on cancer iaitu breast cancer, lung cancer and liver cancer..tapi kami semua guna extract yg sama, daun bunga raya..

so we will see the result of our research next sem...hopefully semuanya go well

sekarang pown dah kelam kelibut hidup aku..dengan klas full, hari-hari kelas sampai ke petang..
tapiiiii

yang best nya, 24 hari bulan ni aku dah start cuti modsem..oyeay!!!seminggu lebih okeyh..tapi yang sedih nya kena replace klas untuk hari rabu, khamis and jumaat 2...how come..pfkos akan ada klas malam..

till then, bye
*nak pergi buat assingment jepun*

No comments:

Post a Comment